Author | Message |
---|
Capt. Jack Harkness Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 12142 | August 7th, 2006 at 06:30am sorry wacht even..
Gemeente Utrecht zoekt eigenaar trap na ongeluk
Uitgegeven op maandag 07 augustus 2006 om 09:23:16, bijgewerkt om 11:13:12
(Novum) - De gemeente Utrecht weet nog niet wie de eigenaar is van de trap die zondagavond instortte op de Oudegracht. Het is de eerste prioriteit dat nu uit te zoeken, laat de gemeente maandag weten. Bij het ongeluk vielen volgens politie en gemeente zeker veertien gewonden. Drie van hen verkeren in kritieke toestand, zeven zijn zwaargewond en vier lichtgewond.
De trap stortte rond 21.45 uur in tijdens een openluchtoptreden van de Nederlandse band Zuco 103 dat de afsluiting vormde van de Muzikale Botenparade. Op en onder de trap stonden waarschijnlijk enkele tientallen mensen op het moment van het ongeluk, zegt politiewoordvoerder Daniƫlle Friedeman. Duikers hebben de grachten afgezocht, maar geen slachtoffers gevonden. Niemand is nog als vermist opgegeven.
De politie heeft een onderzoek ingesteld naar het ongeluk, waaraan de Arbeidsinspectie en de dienst Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente meewerken. Friedeman kan nog niet aangeven wanneer de resultaten van dit onderzoek bekend worden.
Het aantal gewonden ligt waarschijnlijk hoger dan de genoemde veertien, omdat mensen zich vermoedelijk op eigen gelegenheid bij het ziekenhuis hebben gemeld. Ter plaatse zijn ook nog mensen behandeld door de hulpdiensten, zegt Friedeman. In totaal zijn enkele tientallen mensen gewond geraakt, denkt zij. Volgens de zegsvrouw was zondagavond geen sprake van grote paniek onder de aanwezigen.
Het is niet vreemd dat de gemeente niet weet wie de eigenaar van de trap is, zegt gemeentewoordvoerder Anita van Wijnbergen. "Er zijn zoveel van dat soort trappen. Vandaag is het makkelijker dat uit te zoeken dan gisteravond." De zes meter hoge trap van hout en staal vormde een permanente verbinding tussen de straat en de kade bij de gracht. Omstanders hebben volgens dagblad Trouw gezegd dat vergelijkbare trappen eerder door de gemeente zijn afgekeurd. Van Wijnbergen is daarvan niets bekend.
De Utrechtse burgemeester Annie Brouwer-Korf is op vakantie en heeft nog niet gereageerd. Het is nog niet duidelijk of zij terugkeert vanwege het ongeluk, zegt Van Wijnbergen. |
Effy Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 13565 | August 7th, 2006 at 06:35am wow das erg  en een beetje leip |
 Age: 34 Gender: Female Posts: 12142 | August 7th, 2006 at 06:44am Maar op zich, ik vind het dus echt niet raar dat zo'n houten trap naar beneden komt als er 50 mensen op staan te hossen. |
Effy Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 13565 | August 7th, 2006 at 06:48am haha, nee dat valt wel een beetje te verwachten ja |
Greenzzz Falling In Love With The Board
 Age: - Gender: - Posts: 8621 | August 8th, 2006 at 04:50am Steffie:Maar op zich, ik vind het dus echt niet raar dat zo'n houten trap naar beneden komt als er 50 mensen op staan te hossen.
tnx voor de kaart! k kreeg em net!  |
DARKPSYDE Had A Life Before GSB
 Age: 33 Gender: Female Posts: 26863 | August 8th, 2006 at 04:54am Steffie:sorry wacht even..
Gemeente Utrecht zoekt eigenaar trap na ongeluk
Uitgegeven op maandag 07 augustus 2006 om 09:23:16, bijgewerkt om 11:13:12
(Novum) - De gemeente Utrecht weet nog niet wie de eigenaar is van de trap die zondagavond instortte op de Oudegracht. Het is de eerste prioriteit dat nu uit te zoeken, laat de gemeente maandag weten. Bij het ongeluk vielen volgens politie en gemeente zeker veertien gewonden. Drie van hen verkeren in kritieke toestand, zeven zijn zwaargewond en vier lichtgewond.
De trap stortte rond 21.45 uur in tijdens een openluchtoptreden van de Nederlandse band Zuco 103 dat de afsluiting vormde van de Muzikale Botenparade. Op en onder de trap stonden waarschijnlijk enkele tientallen mensen op het moment van het ongeluk, zegt politiewoordvoerder Daniƫlle Friedeman. Duikers hebben de grachten afgezocht, maar geen slachtoffers gevonden. Niemand is nog als vermist opgegeven.
De politie heeft een onderzoek ingesteld naar het ongeluk, waaraan de Arbeidsinspectie en de dienst Bouw- en Woningtoezicht van de gemeente meewerken. Friedeman kan nog niet aangeven wanneer de resultaten van dit onderzoek bekend worden.
Het aantal gewonden ligt waarschijnlijk hoger dan de genoemde veertien, omdat mensen zich vermoedelijk op eigen gelegenheid bij het ziekenhuis hebben gemeld. Ter plaatse zijn ook nog mensen behandeld door de hulpdiensten, zegt Friedeman. In totaal zijn enkele tientallen mensen gewond geraakt, denkt zij. Volgens de zegsvrouw was zondagavond geen sprake van grote paniek onder de aanwezigen.
Het is niet vreemd dat de gemeente niet weet wie de eigenaar van de trap is, zegt gemeentewoordvoerder Anita van Wijnbergen. "Er zijn zoveel van dat soort trappen. Vandaag is het makkelijker dat uit te zoeken dan gisteravond." De zes meter hoge trap van hout en staal vormde een permanente verbinding tussen de straat en de kade bij de gracht. Omstanders hebben volgens dagblad Trouw gezegd dat vergelijkbare trappen eerder door de gemeente zijn afgekeurd. Van Wijnbergen is daarvan niets bekend.
De Utrechtse burgemeester Annie Brouwer-Korf is op vakantie en heeft nog niet gereageerd. Het is nog niet duidelijk of zij terugkeert vanwege het ongeluk, zegt Van Wijnbergen.
ik zag het op het nieuws  |
Effy Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 13565 | August 8th, 2006 at 05:30am wist je dat ik de intro van youre beautiful kan (moooeeeeiliiiijjjjjk! xD) daar ga ik chickies mee scoren |
 Age: 33 Gender: Female Posts: 26863 | August 8th, 2006 at 08:57am wist je dat ik hou van men mp3  |
Effy Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 13565 | August 8th, 2006 at 10:35am wist je dat ik nu een bfmw lay out heb ipv afi (boeha) |
 Age: 33 Gender: Female Posts: 26863 | August 8th, 2006 at 10:38am ik heb een layout van the misfits (maar dat zei ik al is  ) |
 Age: - Gender: - Posts: 8621 | August 8th, 2006 at 10:39am wist je dat ik net jaws heb gekeken en dat ik nu bang ben dat jaws hier in de kelder zit  |
Effy Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 13565 | August 8th, 2006 at 10:39am  pak een knuppel |
 Age: 33 Gender: Female Posts: 26863 | August 8th, 2006 at 10:40am die kans zit er wel dik in dat hij daar zit  |
Effy Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 13565 | August 8th, 2006 at 10:41am he coming for you  |
 Age: - Gender: - Posts: 8621 | August 8th, 2006 at 10:41am  nu durf ik niet meer naar boven want hij zit vast in de bezemkast onder de trap |
Effy Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 13565 | August 8th, 2006 at 10:42am nee joh
daar zit harry.....of....nu dan niet meer |
Belle* Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 12988 | August 8th, 2006 at 11:37am wist je dat ik echt strond verkouden ben!  |
Effy Addict
 Age: 34 Gender: Female Posts: 13565 | August 9th, 2006 at 07:50am I've got a jar of dirt:Steffie:Maar op zich, ik vind het dus echt niet raar dat zo'n houten trap naar beneden komt als er 50 mensen op staan te hossen.
tnx voor de kaart! k kreeg em net! 
ja ook bedankt  ziet er mooi uit daar  |
 Age: 34 Gender: Female Posts: 12142 | August 9th, 2006 at 08:35am Koen:I've got a jar of dirt:Steffie:Maar op zich, ik vind het dus echt niet raar dat zo'n houten trap naar beneden komt als er 50 mensen op staan te hossen.
tnx voor de kaart! k kreeg em net! 
ja ook bedankt  ziet er mooi uit daar  uhu  is zeker mooi daar |
 Age: - Gender: - Posts: 8621 | August 9th, 2006 at 01:27pm ja k vind het er ook mooi uit zien!
en er staat op zo;n plaatje een kraampje en daar verkopen ze pokemon tshirts zag k  |