Brand New

AuthorMessage
Jesse Lacey
Post Whore
Jesse Lacey
Age: 26
Gender: Female
Posts: 23946

Mibba Blog
June 17th, 2007 at 12:39pm
Matticus:
TAKiNGBACKSUNDAY.:
Am I the only one who worries Jesse's gonna kill himself? Blush

Cause lately he seems..depressed? Molly


Yeah, when I saw them in April he looked kind of stressed out, but he really is amazing live. I was kinda annoyed they didn't play any old stuff but whatever.
I guess he's growing up? Molly
Tbh, "Your Favorite Weapon" is my favorite album by them. I adore it.
They didn't even play "Seventy Times Seven"? Molly I love that one live.
Matticus
Jackass
Matticus
Age: 28
Gender: Male
Posts: 1138
June 17th, 2007 at 03:08pm
TAKiNGBACKSUNDAY.:
Matticus:
TAKiNGBACKSUNDAY.:
Am I the only one who worries Jesse's gonna kill himself? Blush

Cause lately he seems..depressed? Molly


Yeah, when I saw them in April he looked kind of stressed out, but he really is amazing live. I was kinda annoyed they didn't play any old stuff but whatever.
I guess he's growing up? Molly
Tbh, "Your Favorite Weapon" is my favorite album by them. I adore it.
They didn't even play "Seventy Times Seven"? Molly I love that one live.


I know, I was so dissapointed that they didn't play that, it's my favourite song by them.
They only played songs from The Devil and God... which was really annoying, because I don't actually like that album much. This guy I know is a huge Brand New fan, and even he was dissapointed. Still Kerrang! sucked up to them and gave them 4 Ks, it's getting kinda predictable...
But yeah, Jesse is definitely amazing live, he just kind of appears to be a bit fucked up now... maybe he's different when he's not on stage, I dunno.
Jesse Lacey
Post Whore
Jesse Lacey
Age: 26
Gender: Female
Posts: 23946

Mibba Blog
June 17th, 2007 at 03:48pm
Matticus:

I know, I was so dissapointed that they didn't play that, it's my favourite song by them.
They only played songs from The Devil and God... which was really annoying, because I don't actually like that album much. This guy I know is a huge Brand New fan, and even he was dissapointed. Still Kerrang! sucked up to them and gave them 4 Ks, it's getting kinda predictable...
But yeah, Jesse is definitely amazing live, he just kind of appears to be a bit fucked up now... maybe he's different when he's not on stage, I dunno.
The whole album seems depressing.
That sucks. Molly God.. Molly
Macfadyen
Basket Case
Macfadyen
Age: 27
Gender: Female
Posts: 16175
June 17th, 2007 at 04:35pm
The whole damn crowd was chanting for "Seventy Times 7" at every possibly break at my show, and they still didn't play it. :/
Maybe they just hate the song, though. I mean, wouldn't be surprising, with those lyrics. lmfao
And I guess if I hated a song, if people kept chanting for it, it would just make me hate it more.. sucks, though. That album is incredible.
Kme
Jackass
Kme
Age: 27
Gender: Female
Posts: 1279
June 17th, 2007 at 05:29pm
Eh. Not my type of music. But I think they're decent.
Miley Cyrus
Basket Case
Miley Cyrus
Age: 26
Gender: Female
Posts: 15185

Blog
June 19th, 2007 at 01:17am
Personally, Deja Entendu is my favorite, although of course Jude Law and Soco could beat many songs on it.
Jesse Lacey
Post Whore
Jesse Lacey
Age: 26
Gender: Female
Posts: 23946

Mibba Blog
June 19th, 2007 at 02:56pm
Skatanic.:
The whole damn crowd was chanting for "Seventy Times 7" at every possibly break at my show, and they still didn't play it. :/
Maybe they just hate the song, though. I mean, wouldn't be surprising, with those lyrics. lmfao
And I guess if I hated a song, if people kept chanting for it, it would just make me hate it more.. sucks, though. That album is incredible.
He wrote it and I doubt he would hate it now.
Macfadyen
Basket Case
Macfadyen
Age: 27
Gender: Female
Posts: 16175
June 19th, 2007 at 10:38pm
A lot of musicians are ashamed of their earlier works, though.
Brand New has matured so much. I can easily imagine Jesse looking back on, like, "Magazines" and laughing at himself or something.
YFW is just so blatantly full of highschool angst and such.
Miley Cyrus
Basket Case
Miley Cyrus
Age: 26
Gender: Female
Posts: 15185

Blog
June 19th, 2007 at 11:39pm
Skatanic.:
A lot of musicians are ashamed of their earlier works, though.
Brand New has matured so much. I can easily imagine Jesse looking back on, like, "Magazines" and laughing at himself or something.
YFW is just so blatantly full of highschool angst and such.

Well, like the entirety of Your Favorite Weapon is about the Taking Back Sunday thing. Seventy Times Seven and Mix Tape, for sure.
Macfadyen
Basket Case
Macfadyen
Age: 27
Gender: Female
Posts: 16175
June 19th, 2007 at 11:57pm
I still don't even know exactly what the hell that was about. But strange how the main songs in that (70x7 and Theres No I In Team) share lyrics. o.o

I definitely wouldn't say the entirety of YFW is about the TBS thing. I can't see an entire album being written on something like that, that's just immature.
And besides, there's a bunch of other songs on there that prove my point.
'Failure By Design' - a filler song about writing filler songs?
My favorite example being 'Magazines'. lmfao <3
Miley Cyrus
Basket Case
Miley Cyrus
Age: 26
Gender: Female
Posts: 15185

Blog
June 22nd, 2007 at 11:46pm
Skatanic.:
I still don't even know exactly what the hell that was about. But strange how the main songs in that (70x7 and Theres No I In Team) share lyrics. o.o

I definitely wouldn't say the entirety of YFW is about the TBS thing. I can't see an entire album being written on something like that, that's just immature.
And besides, there's a bunch of other songs on there that prove my point.
'Failure By Design' - a filler song about writing filler songs?
My favorite example being 'Magazines'. lmfao <3

Well, no, I was exxagerating.
I love Magazines! xD
Plug In Baby.
Addict
Plug In Baby.
Age: 28
Gender: Female
Posts: 11334
June 23rd, 2007 at 05:45am
Skatanic.:
But strange how the main songs in that (70x7 and Theres No I In Team) share lyrics. o.o

Here's a bit of history for you:

Jesse and John Nolan were best-friends for most of their lives.
Jesse's girlfriend cheated on him with John.
Jesse found out.
John called Jesse, and the last words that Jesse spoke to him were, "You're as subtle as a brick on the small of my back so lets end this call and end this conversation" and hung up.
That was the last time they spoke, and then years later Brand New added it as lyrics.
Taking Back Sunday then came out with the song "There's No 'I' In Team," which expresses John's side of the story.

70x7 was written about John Nolan.
There's No 'I' In Team was written about Jesse Lacey.

They are now friends again.

Skatanic.:
The whole damn crowd was chanting for "Seventy Times 7" at every possibly break at my show, and they still didn't play it. :/
Maybe they just hate the song, though. I mean, wouldn't be surprising, with those lyrics. lmfao

It's because they feel they can no longer relate to the lyrics on YFW. So they don't enjoy playing it as much. And also, last time I spoke to Vinnie I asked him if they were going to start playing it and he said, "To be honest with you, there's really no chance. We're fucking sick of playing it."

Btw, about Jesse being depressed; every time I've talked to him he has been utterly chipper and friendly and chatty.
Macfadyen
Basket Case
Macfadyen
Age: 27
Gender: Female
Posts: 16175
June 23rd, 2007 at 05:24pm
^ whoo, thanks!

Though they did play Seventy Times 7, on a bunch of the Spring US tour shows.
Miley Cyrus
Basket Case
Miley Cyrus
Age: 26
Gender: Female
Posts: 15185

Blog
July 30th, 2007 at 05:39am
OH MY GOD, I TOUCHED JESSE LACEY.
I'm gonna copy the story from my Myspace:
Alright, story time:
Thomas and I were just gonna sit in Maxwell's to see if we could see Jesse milling about before the show, but then my mom let it slip we were hoping for tickets, which we hadn't mentioned but it was sure true. So this bald guy is like "Alright, it's 24 bucks for the both of them." [This show had been sold out for four months or so] I must have melted in a puddle of teen sweat right there, but my mom went and got the money and we got in. This guy called Kevin Divine played a couple of songs and he was really good, and then Jesse joined him. They played a couple Brand New songs:
Play Crack the Sky
Deguasser
Soco Amaretto Lime
Jesus
The Boy Who Blocked His Own Shot
(May have been another one, I can't quite remember)
Anyway, he talked for ages about how he regrets signing to a major record label, about how he does what he wants, et cetera. When he walked off at the end I had a fangirl moment and I had to reach out my hand, and I touched him with three of my fingers :] God, he must hate kids like me but I swear I couldn't help myself.
Jesse Lacey
Post Whore
Jesse Lacey
Age: 26
Gender: Female
Posts: 23946

Mibba Blog
July 31st, 2007 at 09:56am
I've been a fan for years.
When I first began liking TBS, I liked BN.
I've been a BN fan longer than I've been a TBS fan.
But to me Jesse seems really different, like I said before.
I don't know. The last time I got to talk to him he seemed quiet, shy, tired, and mad.
But years earlier when I met him at a show, he was the nicest person EVER. :/
Jesse Lacey
Post Whore
Jesse Lacey
Age: 26
Gender: Female
Posts: 23946

Mibba Blog
July 31st, 2007 at 09:59am
BTW, does anyone have an interview or something of one of the members discussing the meaning of 'Magazines'?
Because, to me it sounds like he's talking about a porn star or something. Shifty
Macfadyen
Basket Case
Macfadyen
Age: 27
Gender: Female
Posts: 16175
July 31st, 2007 at 07:13pm
TAKiNGBACKSUNDAY.:
BTW, does anyone have an interview or something of one of the members discussing the meaning of 'Magazines'?
Because, to me it sounds like he's talking about a porn star or something. Shifty

IIRC, it's about Laetitia, a supermodel whose magazine covers teen!Jesse fapped to. lmfao
Jesse Lacey
Post Whore
Jesse Lacey
Age: 26
Gender: Female
Posts: 23946

Mibba Blog
July 31st, 2007 at 07:52pm
Rockstar Nailbomb!:
TAKiNGBACKSUNDAY.:
BTW, does anyone have an interview or something of one of the members discussing the meaning of 'Magazines'?
Because, to me it sounds like he's talking about a porn star or something. Shifty

IIRC, it's about Laetitia, a supermodel whose magazine covers teen!Jesse fapped to. lmfao

I still think he's masturbating in the song. Shifty
Macfadyen
Basket Case
Macfadyen
Age: 27
Gender: Female
Posts: 16175
July 31st, 2007 at 09:44pm
TAKiNGBACKSUNDAY.:
Rockstar Nailbomb!:
TAKiNGBACKSUNDAY.:
BTW, does anyone have an interview or something of one of the members discussing the meaning of 'Magazines'?
Because, to me it sounds like he's talking about a porn star or something. Shifty

IIRC, it's about Laetitia, a supermodel whose magazine covers teen!Jesse fapped to. lmfao

I still think he's masturbating in the song. Shifty

lmfao lmfao My friend put it quite nicely: "what do you think he's reading, gamer magazines?!"
Fink.
Geek
Fink.
Age: 27
Gender: Female
Posts: 289
August 19th, 2007 at 11:56am
TAKiNGBACKSUNDAY.:
Skatanic.:
Bumping up because I saw them last night and I love them even more now, if possible. Shocked

Is Jesse's hair getting longer? ~~


It wasn't very long, but it was a lot longer since december. It was so cute though, he did like a little mini-faux hawk thing. I liked it Very Happy
Register