New Found Glory

AuthorMessage
Matticus
Jackass
Matticus
Age: 29
Gender: Male
Posts: 1138
October 27th, 2006 at 09:50am
I searched and I couldn't find any threads for them Surprised

So who likes 'em?
It seems to me they aren't that popular, but they're really good, AND they toured with Green Day. If you've never herad them, check out "My Friends Over You." You'll be an addict from then onwards Razz

Well they're from Coral Springs, Florida. And they have 5 albums out, I'd reccomend Catalyst, Sticks and Stones and Coming Home for their best songs, the Self Titled album is pretty badass as well, and Nothing Gold Can Stay is okay, but it sounds a bit basic and the other albums are better in my opinion. There are 5 members in the band:

Jordan Pundik, vocals
Chad Gilbert, guitar and backing vocals
Steve Klein, guitar
Ian Grushka, bass
Cyrus Bolooki, drums

LINKAGE:
www.myspace.com/newfoundglory -NFG's Myspace
www.newfoundglory.com - NFG's Official Website

Image
Jax.
Was Here Two Weeks Ago
Jax.
Age: 30
Gender: Female
Posts: 42834
October 27th, 2006 at 11:52am
I love them.

I think Catalyst is their best album. Very Happy
Matticus
Jackass
Matticus
Age: 29
Gender: Male
Posts: 1138
October 27th, 2006 at 12:08pm
Yeah, it's pretty kickass
Gotta love Sticks and Stones as well though
The new ones pretty good as well Razz

(Ska kids do it better Razz)
Jax.
Was Here Two Weeks Ago
Jax.
Age: 30
Gender: Female
Posts: 42834
October 27th, 2006 at 12:12pm
Five Damn straight.

You're gonna need a bit more information up. If you need any help with that, give me a call. Cool
Jax.
Was Here Two Weeks Ago
Jax.
Age: 30
Gender: Female
Posts: 42834
November 8th, 2006 at 11:59am
Viva La Mhairi:
That Ska Kid.:
I love them.

I think Catalyst is their best album. Very Happy


Same. Five
Ah But 'I Dont Wanna Know' is a hella sad song.

And I love Over The Head, Below The Knees.

Very Happy
Matticus
Jackass
Matticus
Age: 29
Gender: Male
Posts: 1138
November 8th, 2006 at 12:54pm
I like Sonny ^_^ It's so awesome.
Haha, I just love how this thread is thriving with comments Razz
Jax.
Was Here Two Weeks Ago
Jax.
Age: 30
Gender: Female
Posts: 42834
November 8th, 2006 at 12:58pm
lmfao I'm trying to keep it alive! I really love NFG.

They're just fun pop/punk. You can't beat it.
Matticus
Jackass
Matticus
Age: 29
Gender: Male
Posts: 1138
November 8th, 2006 at 01:01pm
I concurrrr
Since Blink 182 split up we need some happycore pop punk...
NFG have "matured." now though. Fuck I hate it when bands do that! At least we'll always be able to rely on Reel Big Fish to stay stupid Very Happy
Kristmas_Tsanne
Great Success!
Kristmas_Tsanne
Age: 28
Gender: Male
Posts: 59158

Blog
January 10th, 2007 at 02:43pm
This topic... died.
Right when im getting into them! Shocked
Well, i have a few songs. I love the sound of them.
I searched the '2 weeks'-option, because i thought 'Oh, with how they sound, theyre probably popular.' Guess not =/
Id like some info on them, plz. Cassie
Matticus
Jackass
Matticus
Age: 29
Gender: Male
Posts: 1138
January 10th, 2007 at 02:56pm
It kinda did, right? Razz

Well they're from Coral Springs, Florida. And they have 5 albums out, I'd reccomend Catalyst, Sticks and Stones and Coming Home for their best songs, the Self Titled album is pretty badass as well, and Nothing Gold Can Stay is okay, but it sounds a bit basic and the other albums are better in my opinion. There are 5 members in the band:

Jordan Pundik, vocals
Chad Gilbert, guitar and backing vocals
Steve Klein, guitar
Ian Grushka, bass
Cyrus Bolooki, drums

LINKAGE:
www.myspace.com/newfoundglory -NFG's Myspace
www.newfoundglory.com - NFG's Official Website

Image

Meh, this really should be in the first post Shifty I was a n00bling to the boards back then... anyway, enjoy Very Happy
High Fidelity
Falling In Love With The Board
High Fidelity
Age: 29
Gender: Female
Posts: 7797
January 10th, 2007 at 03:51pm
I used to be obsessed with them... I'm not really as into them anymore, but I still love a lot of the stuff off Sticks and Stones.
Generation Terrorist
Geek
Generation Terrorist
Age: 31
Gender: Female
Posts: 250
January 10th, 2007 at 07:13pm
I FUCKING LOVE 'STICKS AND STONES'!!! The self-titled one is good too, but I don't have any of the ones after that, or any of the ones before those, anymore. but anyway, I loved them back in 8th grade, and they're just so upbeat and fun that I just can't help but love them today Very Happy
Matticus
Jackass
Matticus
Age: 29
Gender: Male
Posts: 1138
January 11th, 2007 at 11:36am
Yup, theyre making a comeback Very Happy
Cecilia
Had A Life Before GSB
Cecilia
Age: 35
Gender: Female
Posts: 26847
January 11th, 2007 at 03:00pm
Look What Happened:
It kinda did, right? Razz

Well they're from Coral Springs, Florida. And they have 5 albums out, I'd reccomend Catalyst, Sticks and Stones and Coming Home for their best songs, the Self Titled album is pretty badass as well, and Nothing Gold Can Stay is okay, but it sounds a bit basic and the other albums are better in my opinion. There are 5 members in the band:

Jordan Pundik, vocals
Chad Gilbert, guitar and backing vocals
Steve Klein, guitar
Ian Grushka, bass
Cyrus Bolooki, drums

LINKAGE:
www.myspace.com/newfoundglory -NFG's Myspace
www.newfoundglory.com - NFG's Official Website

Image

Meh, this really should be in the first post Shifty I was a n00bling to the boards back then... anyway, enjoy Very Happy

Thanks, I'll add the info to the first post!
Matticus
Jackass
Matticus
Age: 29
Gender: Male
Posts: 1138
January 11th, 2007 at 03:10pm
Thank you muchly Very Happy
The Rev
Addict
The Rev
Age: 33
Gender: Male
Posts: 14004
January 11th, 2007 at 04:44pm
i have their Sticks and Stones album, and it owns. Cool

"My Friends Over You" and "Head on Collison" = Sex.
FCPSITSGEPGEPGEPanda
King For A Couple Of Days
FCPSITSGEPGEPGEPanda
Age: 29
Gender: Female
Posts: 2921

Mibba
January 11th, 2007 at 04:51pm
I have Catalyst, which I got off my brother for $5. tehe
Generation Terrorist
Geek
Generation Terrorist
Age: 31
Gender: Female
Posts: 250
January 11th, 2007 at 05:14pm
I got "Sticks and Stones" for $3.99 at CD Warehouse. How cool is that?
FCPSITSGEPGEPGEPanda
King For A Couple Of Days
FCPSITSGEPGEPGEPanda
Age: 29
Gender: Female
Posts: 2921

Mibba
January 11th, 2007 at 06:30pm
Generation Terrorist:
I got "Sticks and Stones" for $3.99 at CD Warehouse. How cool is that?
Damn, you beat me! Cheese
Generation Terrorist
Geek
Generation Terrorist
Age: 31
Gender: Female
Posts: 250
January 11th, 2007 at 09:16pm
Electrocore Panda.:
Generation Terrorist:
I got "Sticks and Stones" for $3.99 at CD Warehouse. How cool is that?
Damn, you beat me! Cheese

Hehe Very Happy Used, but hey, that's the best way to get them as long as they're still in good shape.
Register