Wat gaat er op het moment om in uw hoofd?!

AuthorMessage
MellLoveBillieJoe
Geek
MellLoveBillieJoe
Age: 34
Gender: Female
Posts: 456
January 16th, 2010 at 09:49am
Nouuu ik zal eens een foto posten als ik weet hoe ik foto's moet posten
hahahahaha HELP... hoe kan ik dat ook alweer makkelijk doen?
DARKPSYDE
Had A Life Before GSB
DARKPSYDE
Age: 32
Gender: Female
Posts: 26863
January 16th, 2010 at 10:51am
www.imageshack.us -> my imageshack -> uploaden -> forum code copy paste of de gewone url nemen en tussen [img][/img] zetten
www.photobucket.com -> account aanmaken -> uploaden -> share this image -> copy paste de IMG code
MellLoveBillieJoe
Geek
MellLoveBillieJoe
Age: 34
Gender: Female
Posts: 456
January 17th, 2010 at 10:54am
Image

Very HappyVery HappyVery Happy
Capt. Jack Harkness
Addict
Capt. Jack Harkness
Age: 33
Gender: Female
Posts: 12142
January 23rd, 2010 at 05:31pm
Ahw! Very Happy
DARKPSYDE
Had A Life Before GSB
DARKPSYDE
Age: 32
Gender: Female
Posts: 26863
January 24th, 2010 at 07:25am
aww hoe lief ^^
Effy
Addict
Effy
Age: 33
Gender: Female
Posts: 13565
January 24th, 2010 at 01:29pm
Toffe foto ook Very Happy
The Bears Are Coming
Basket Case
The Bears Are Coming
Age: 33
Gender: Female
Posts: 16757
January 25th, 2010 at 01:13pm
cute =)
MellLoveBillieJoe
Geek
MellLoveBillieJoe
Age: 34
Gender: Female
Posts: 456
January 26th, 2010 at 08:19am
haha danku Smile
en krullen he! haha
The Bears Are Coming
Basket Case
The Bears Are Coming
Age: 33
Gender: Female
Posts: 16757
January 26th, 2010 at 06:18pm
ja: krullen, baard.. wat wil je nog meer? =P
MellLoveBillieJoe
Geek
MellLoveBillieJoe
Age: 34
Gender: Female
Posts: 456
January 27th, 2010 at 09:37am
niets, ik ben helemaal gelukkig. Hahaha
chump
Falling In Love With The Board
chump
Age: -
Gender: Female
Posts: 7189
January 28th, 2010 at 04:28am
Oh , sorry... I don't speak any Dutch. Could anybody what this means (specially the sentence with the "aktive Teilnahme". Does it mean students have to read that book for it? Will there be a text or something?):

In dit college voor beginnende studenten zal een literatuurhistorisch overzicht worden geboden. Het is de bedoeling kennis te maken met de belangrijkste auteurs, werken en genres van de Nederlandse literatuur van de middeleeuwen tot en met de twintigste eeuw. Hierbij wordt een poëticale en comparatistische (Duits-Nederlands/Vlaamse) invalshoek gekozen.
Het tweede collegeuur zal telkens worden besteed aan de lectuur van literaire teksten uit de periode in kwestie. In het kader van „aktive Teilnahme" dienen de studenten in de loop van het semester het handboek "Niederländische Literaturgeschichte" te lezen. Het wordt aanbevolen dit boek aan te schaffen.
The Bears Are Coming
Basket Case
The Bears Are Coming
Age: 33
Gender: Female
Posts: 16757
January 28th, 2010 at 06:08am
In this class for new students a literature-historical overview is offered. This to get familiar with the writers, works and genres of dutch literature from the middle ages till the 20th century. A Poetic and comparatistic (is that a word?) (German-Dutch/Flemish) approach is chosen.
The second class/lesson hour will be spent on reading literary texts from the concerning era.
Because of "active participation" students should read the following book: "Niederlandische Literaturgeschichte" within this semester. It is recommended to buy this book

a real quick translation, not perfect but I hope it'll help
so yep students should read the book
MellLoveBillieJoe
Geek
MellLoveBillieJoe
Age: 34
Gender: Female
Posts: 456
January 28th, 2010 at 12:48pm
hahahah vet dat we dat kunnen lezen. Meer zo van.. het zou wat zijn als iets in het frans zou zijn uitgelegd en ik zoiets zou hebben van wtffffffffff staat hier.. en dat fransen het dan vertalen in het engels.
Effy
Addict
Effy
Age: 33
Gender: Female
Posts: 13565
January 28th, 2010 at 02:13pm
Morgen Billy Talent Very Happy
chump
Falling In Love With The Board
chump
Age: -
Gender: Female
Posts: 7189
January 29th, 2010 at 05:00pm
The Bears Are Coming:
In this class for new students a literature-historical overview is offered. This to get familiar with the writers, works and genres of dutch literature from the middle ages till the 20th century. A Poetic and comparatistic (is that a word?) (German-Dutch/Flemish) approach is chosen.
The second class/lesson hour will be spent on reading literary texts from the concerning era.
Because of "active participation" students should read the following book: "Niederlandische Literaturgeschichte" within this semester. It is recommended to buy this book

a real quick translation, not perfect but I hope it'll help
so yep students should read the book
hmmm... yea, it helps. thank you.
Ryan Ross.
Basket Case
Ryan Ross.
Age: 34
Gender: Female
Posts: 17712
February 7th, 2010 at 08:43am
Ik word er ziek van hoe het er hier de laatste tijd aan toe gaat. Mijn zus wordt echt 'uit haar gat gewoond'. Ze kan en mag alles en wordt er nog voor aangemoedigd ook. Het zijn geen grote dingen, maar het wordt gewoon teveel.
mijn zus heeft goede punten, dan gaat de situatie zo:
"Proficiat, Goed gedaan zég, wat heb jij daar voor geleerd, elke keer tot over 10 uur 's avonds en blablabla". Beetje normaal dat je van smiddags tot savonds leert als je vooraf niets herhaalt of instudeert.
Als ik thuis kom met mijn punten kan het ALTIJD wel een beetje beter. Een proficiat krijg ik niet enkel: "het is niet slecht, maar het kan beter. Je zus studeerde langer en ze zit in het zesde middelbaar (ik zit in mijn 2de jaar hoger onderwijs). Misschien is dat te wijten dat ik 2 weken van zeven uur smorgens tot zes uur savonds achter mijn bureau'tje gezeten heb, maar dat doet er dan niet toe.

Als mijn zus haar haar knipt, dan is dat ook een pretpark op zich. Ik moet telkens direct merken dat het genkipt is en haar adoreren. Als er niet "WAAAAUWWW wat is jouw haar mooi geknipt, zeg!!" uit mijn mond komt, ben ik maar een jaloerse, vieze zus volgens mijn mama. Zij aan de andere kant, gaat de hele tijd naar mijn zus om haar te vertellen hoe knap het niet geknipt is en hoe mooi het niet gekleurd is en van al die shit. Gisteravond heeft ze wel een kwartier verteld tegen mij en m'n vriend hoe mooi het wel niet was. Terwijl het haar echt niet staat.
Als ik naar de kapper ga en ik kom terug moet ik aan mijn mama vragen; "en vind je het mooi?" vooraleer ik een opmerking krijg. Meestal is die opmerking: "Het is kort, maar kon nog korter." of "Het is mooi geknipt" einde discussie.

Als m'n zus om kleren gaat, dan komt ze terug en is m'n mama opnieuw vol enthousiasme over hoe m'n zus wel niet met haar nieuwe kleren staat. "Het past haar verschrikkelijk goed", "Ze staat er geweldig mee, niet te doen". Iedere keer als ze betreffende kledingstuk dan aanheeft, regent het opnieuw die opmerkingen.

Ik heb 1 broek die mijn moeder schijnbaar leuk vindt, en het enige compliment dat ik krijg: "ik heb die broek altijd zo mooi gevonden." Weet ik nu veel of ik met die broek sta of niet uit die opmerking.

Verder word ik ook groen van de trucs die ze met me uithaalt. Als ik er dan in slaag om eens een leuk jurkje te kopen, dan kan ze mijn geluk eens niet gunnen. Nee ze drijft m'n mama zover om ook te gaan shoppen, kiest hetzelfde jurkje om dan te bellen of ik dat erg vind. Wat moet ik dan antwoorden, "nee je mag niet"? Zo zit ik nu ook weer neit in elkaar.
Als we om schoenen gaan en ik vind een paar leuk, maar het is in de eerste plaats m'n zus die om schoenen gaat, vind ik dat zij eerst mag kiezen. Maar als ze gezien heeft op welk paar ik uit ben, dan schiet ze zich vlug om dat als tweede paar mee te doen, zodat ik weer niets heb.

Zo gaat de lijst met ellende maar door en door, terwijl ik er niets kan aan doen. Als ik eens probeer om er tegenin te gaan, ben ik een geweldig jaloerse en vieze zus met geweldig lelijke manieren.

Verder heeft m'n zus ook problemen op school. Ze heeft al 4 scholen gedaan en op geen enkele is ze aanvaardt geweest. Mijn moeder beweert dat het telkens de slechte klas was. Ikzelf denk dat er een grote basis bij m'n zus ligt. Ze is enorm lui en verzuimt vaak schoolwerk. Maar dat ziet m'n mama dan weer niet, dat ziet ze door de vingers.

Ik weet dat dit hele verhaal verschrikkelijk jaloers klinkt, maar hier gaat het er zo a jaren aan toe en ik begin over mijn kookwater te raken. Het klinkt zielig als 20jarige, maar ik krijg ook graag eens een complimentje van m'n moeder. Pas op, ik ben absoluut niet verwaarloosd, ik heb alles wat ik moet hebben, behalve een beetje moederlijke liefde. Omdat mijn zus de zwakkere is op school, verdient ze volgens mijn moeder meer aandacht, en daar heb ik zo'n verschrikkelijke moeite mee.

Ik ben blij dat ik het eens hier kan neerpennen, omdat ik het buiten mijn vriend aan niemand kwijt kan. Het lucht enorm op dat ik even mijn frustraties kwijtben. Al is het maar voor even. Als iknaar beneden ga, begint het drama opnieuw.

Weet er iemand hoe ik eigenlijk best met situaties als deze omga? Als ik terugreageer, dan krijg ik negatieve commentaar, ik mag absoluut niets slechts zeggen over mijn zus. Als ik zwijg dan maak ik mezelf kapot. Ik ben helaas ook niet geslepen genoeg om ze terug te pakken. Als zij iets leuk vindt, dan interesseert het me niets om dan ook per se hetzelfde te willen, of ik hetgeen dat zij heeft ook leuk vind of niet. Ik zit een beetje met handen in het haar en een ongeloofelijke stress aangezien ik niet echt tegen onrechtvaardigheid kan.

[/gezaag]
The Bears Are Coming
Basket Case
The Bears Are Coming
Age: 33
Gender: Female
Posts: 16757
February 7th, 2010 at 11:09am
kan me voorstellen dat dat enorm frustrerend is. Hug
Een oplossing zou ik niet echt weten, proberen er boven te blijven staan en hopen dat ze eens volwassen word? En dat je moeder inziet dat jij ook complimenten verdient
Capt. Jack Harkness
Addict
Capt. Jack Harkness
Age: 33
Gender: Female
Posts: 12142
February 8th, 2010 at 03:23am
Ja jeetje dit klinkt inderdaad verschrikkelijk frustrerend en het is absoluut ook geen gezaag of gezeur. Ik weet ook niet zo goed wat je zou moeten doen. Proberen erboven te blijven staan zoals Bernadette zegt lijkt me inderdaad goed, maar dat doe je al waarschijnlijk en dat lijkt me best zwaar. Wat denk je dat er gebeurt als je eens een serieus gesprek begint met je zus en je moeder samen over dit onderwerp waarin je echt verteld hoe rot deze situatie voor je is? Misschien drukt dat ze wat meer met de neus op de feiten.
DARKPSYDE
Had A Life Before GSB
DARKPSYDE
Age: 32
Gender: Female
Posts: 26863
February 9th, 2010 at 05:13pm
wow dat is echt een kutsituatie :/
en je bent/klinkt helemaal niet jaloers...
idd zoals steffie en bernadette zeggen, weet ik ook niet echt meteen een oplossing
maar veel sterkte in ieder geval, kop op Hug
Effy
Addict
Effy
Age: 33
Gender: Female
Posts: 13565
February 11th, 2010 at 09:22am
Er met je moeder over praten lijkt me toch het beste, maar als ze niet naar je wilt luistere nheeft dat natuurlijk ook weinig zin Sad
Succes in ieder geval.

Overigens denk ik op dit moment: AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH, KRAMP!
Register